Vlada Srbije krajem nedelje raspisaće tender za ponovnu izgradnju Žeželjevog mosta u Novom Sadu, koji će biti jedan od ključnih objekta na železničkom Koridoru 10 i značajan ne samo za Srbiju, već i za Evropu. Ukupna vrednost radova na tom mostu iznosi oko 60 miliona evra, od čega će 30 miliona obezbediti Evropska unija, a ostatak Srbija i Novi Sad. Tenderska dokumentacija je pripremljena. Suština je u tome da posao na izgradnji tog objekta dobiju domaća preduzeća, koja će imati dovoljno posla u naredne tri godine. Biće to četvrti most čija je izgradnja u toku, ili se priprema u Srbiji posle mostova kod Beške, preko Ade Ciganlije i od Zemuna do Borče. Rok za igradnju Žeželjevog mosta biće dve i po godine, a novi most u Novom Sadu biće nalik nekadašnjem Žeželjevom mostu, koji je srušen u NATO bombardovanju u aprilu 1999. godine.
Vlada Srbije krajem nedelje raspisaće tender za ponovnu izgradnju Žeželjevog mosta u Novom Sadu, koji će biti jedan od ključnih objekta na železničkom Koridoru 10 i značajan ne samo za Srbiju, već i za Evropu.
Kako je kazao ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić, ukupna vrednost radova na tom mostu iznosi oko 60 miliona evra, od čega će 30 miliona obezbediti Evropska unija, a ostatak Srbija i Novi Sad.
Mrkonjić je napomenuo da je tenderska dokumentacija pripremljena i ukazao da je suština u tome da posao na izgradnji tog objekta dobiju domaća preduzeća, koja će imati dovoljno posla u naredne tri godine.
- Biće to četvrti most čija je izgradnja u toku, ili se priprema u Srbiji posle mostova kod Beške, preko Ade Ciganlije i od Zemuna do Borče - kazao je on.
Rok za igradnju Žeželjevog mosta biće dve i po godine, a novi most u Novom Sadu biće nalik nekadašnjem Žeželjevom mostu, koji je srušen u NATO bombardovanju u aprilu 1999. godine.
Prema idejnom projektu kompanije za inženjering Italijanske železnice "Italfer", novi most bi trebalo da bude dug 470, a širok oko 25 metara i, osim saobraćajnih i železničkih traka, da ima pešačke i biciklističke staze.